»Učitelju moj, da progledam.«
Svete mise 8.00, 10.00, 11.30 i 18.00 sati
Za evanđelje ove nedjelje imamo izvještaj o ozdravljenju slijepog prosjaka Bartimeja na izlazu iz Jerihona koji je bio posljednja Isusova postaja na putu u Jeruzalem gdje ga je čekala muka i smrt. Evanđelisti redovito ne donose imena onih koje je Isus ozdravljao. Marko je ovdje zabilježio osobno ime ozdravljenoga (zgodu donose također Matej i Luka, ali ne i ime). Budući da je ova zgoda spadala u prvi izvještaj o muci Isusovoj, koji je prethodio današnjem Markovu evanđelju, ime ozdravljenoga mogli su staviti sastavljači tog izvještaja zato što je on bio poznat jeruzalemskoj zajednici. To najbolje govori da je Bartimej dvostruko progledao: Isus mu je otvorio fizičke oči i darovao duhovni vid da mu se pridruži u učeničkom hodu prema Jeruzalemu. Čudo se zbiva nakon trostruke najave muke i nerazumijevanja Dvanaestorice koji ne samo da ne mogu spojiti svoju vjeru u Isusovo mesijanstvo s njegovom sramotnom smrću u Jeruzalemu nego se i laktaju za bolje položaje u Isusovu kraljevstvu.
Bartimej je morao, sjedeći satima kraj puta i čekajući da mu hodočasnici nešto udijele, puno čuti o Isusu iz Nazareta. Zato je iskoristio šansu na Isusovu izlasku iz Jerihona prema Jeruzalemu te počeo vikati: "Sine Davidov, Isuse, smiluj mi se!" Ovo je njegova ispovijest vjere u Isusovo mesijanstvo, a kad je ozdravio, uputio se za Isusom prema Jeruzalemu. Ozdravljeni slijepac tako postaje uzorni vjernik i učenik Isusov.
Za starozavjetnu podlogu ovom događaju imamo dio Jeremijine propovijedi potomcima deset sjevernih plemena, odvedenih u asirsko sužanjstvo. Prorok najavljuje povratak potomaka onih koji su otišli u sužanjstvo, a s povratnicima će biti "slijepi i hromi, trudnice i rodilje" - to jest članovi naroda Božjega koji radi stanja svoga zdravlja teško pješače. Pri tome se Bog preko proroka predstavlja kao otac Izraela i Efrajima, što su nazivi za pripadnike deset sjevernih plemena. Ovi slijepci i nemoćni su slika današnjeg ozdravljenog slijepca koji Isusu biva doveden a nakon ozdravljenja pun vjere slobodno hoda za Isusom i s Isusom.
Marko je u Bartimejevoj molbi vidio dvostruko značenje. "Učitelju moj, da progledam!" (r. 51) je želja da ponovno vidi tjelesnim očima ali i da nastavi duhovno gledati u Isusu pravog Sina Davidova i učitelja vjere, iako taj Isus ne odgovara očekivanjima nekih dobronamjernih i pobožnih Izraelaca. S Bartimejem i mi molimo u današnjoj misi milost duhovnog vida, zahvalni za tjelesni vid. Uživimo se u današnjoj misi u situaciju slijepih koji nemaju mogućnost fizičkog ozdravljenja. Molimo da u dobroti ljudi oko sebe susreću dobrotu Božju te da duhovno vide i obogaćuju svoje najbliže.
Evanđelje Mk 10, 46-52
Učitelju moj, da progledam.
Čitanje svetog Evanđelja po Marku
U ono vrijeme:
Kad je Isus s učenicima i sa silnim mnoštvom izlazio iz Jerihona, kraj puta je sjedio slijepi prosjak Bartimej, sin Timejev. Kad je čuo da je to Isus Nazarećanin, stane vikati: »Sine Davidov, Isuse, smiluj mi se!« Mnogi ga ušutkivahu, ali on još jače vikaše: »Sine Davidov, smiluj mi se!« Isus se zaustavi i reče: »Pozovite ga!« I pozovu slijepca sokoleći ga: »Ustani! Zove te!« On baci sa sebe ogrtač, skoči i dođe Isusu. Isus ga upita: »Što hoćeš da ti učinim?« Slijepac mu reče: »Učitelju moj, da progledam.« Isus će mu: »Idi, vjera te tvoja spasila!« I on odmah progleda i uputi se za njim.
Riječ Gospodnja.